Brandplatform, brandidentitet og emballager til RE:PAINT
RE:PAINT er et helt nyt dansk brand, som henvender sig til et globalt community inden for indretning, kreativitet og upcycling.
Markedet for kreativitet – og derfor også hobbymaling – er i eksplosiv vækst i disse år. Godt for et lille nyt dansk krea-brand! Men også en udfordring pga. de kæmpestore konkurrenter, som kaster massive ressourcer ind i udviklingen af brede Instagram-lækre inspirationsuniverser.
Vores dybe målgruppe-research viste imidlertid, at der er rigtig mange, der gerne vil være kreative. Men i realiteten er der sindssygt mange forhindringer! Fx omkring perfektionisme, fiasko-følelser og kuldsejlede krea-projekter, som man allerede har rigeligt af i bagagen. De polerede Insta-universer hjælper ikke ligefrem på disse forhindringer.
Så både af lyst og nød ønskede vi derfor at give det nye brand en profil, som var mere fokuseret, personlig, fællesskabsorienteret og ikke mindst ærlig!
Vi formulerede derfor følgende værdiposition ”Sammen forvandler vi brugt til smukt”, som i den mere forbrugerrettet og engelsk version blev til ”Colorful Upcycling”.
Sideløbende udviklede vi brandnavnet, som understreger visionen om at dyrke nysgerrigheden, udfolde sin kreativitet og bruge farver til at give nyt liv til gamle ting i hjemmet. Navnet er derfor også direkte med til at inspirere vores anti-perfektions-kommunikation. Fx med opfordringen: ”Don’t hold back. After all, you can always RE:PAINT”.
Bureau Begejst var med hele vejen og har udviklet værdiposition, grafisk identitet, webshop, instagram univers og emballager.
TEAM
Cathrine Esmann
Lone Mark
NC Aaes
Christian Kirkegaard